Žaidimų evoliucija (Part9): Sonic the Hedgehog - ReAnimated.lt
Asmeninės nuomonės, įspūdžių ir apžvalgų tinklaraštis
1846
post-template-default,single,single-post,postid-1846,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-8.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

11 Kov Žaidimų evoliucija (Part9): Sonic the Hedgehog

Sonic

Kadangi aptaręs trečiąją žaidimų kartą, paskyriau atskirą įrašą Super Mario Bros., tai pakalbėjęs apie ketvirtąją kartą, negaliu nepapasakoti apie šios kartos hitą Nr.1: Sonic`ą.

Sonic_1991

Naoto Ōshima Segos kompanijos prašymu, sukurti kažką, kas ne tik prilygtų Super Mario, bet ir pranoktų jį, nupaišė naują veikėją – ežį, pavadinimu "Mr Needlemouse". Šis tūrėjo patapti, kaip kompanijos arkliukas ir juom ir tapo. Sonic’o mėlyna spalva parinkta tam, kad derintųsi su Segos mėlynu logotipu, batai nugvelbti nuo to meto populiaraus atlikėjo Michael Jackson‘o, tik parinkta raudona spalva. Ir taip atsiradus pagrindiniam veikėjui, 15 žmonių komanda, pasivadinusi, kaip Sonic Team ėmėsi darbo prie primojo serijos žaidimo: Sonic the Hedgehog.

 

Green Hill Zone

 

Taigi, 1991 birželio 23 pasirodė žadėtasis žaidimas, skirtas Sega Mastyer System konsolei. Tai buvo 8-bitų versija, bet pasiekus didelius pardavimus, buvo perleista ir 16-bitų Sega Mega Drive versijoms. Šis žaidimukas lėmė Sega Genesis išpopuliarėjimą, nes žaidimas pasižymėjo dar neregėtais nuotykiais, niekur neregėta grafika ir kas svarbiausia, buvo velniškai greitas. Ir tai žmones žavėjo. Šį žaidimą, įsigijęs konsolę, žaidžiau gal milijoną kartų :)

 

 

Siužetas labai paprastas: Sonic`as turi neleisti piktajam Dr. Robotnik `ui surinkti šešis Chaoso smaragdus, su kuriais jis sugebėtų valdyti visą Pietų salą. Veikėjęs turi įveikti šešias zonas, kuri kiekviena susideda iš tryjų lygių, ir įveikti piktąjį RoBotnik`ą tūnantį karo mašinose. Kaip bebūtų, blogiukas visada sugeba pasprukti. Taip, gal oskaro ir neduosim, bet žaisdavosi tikrai smagiai.

Sonic`as sugeba bėgti (bėgti tikrai greitai), šokinėti, bei suktis. Ne taip, kaip kitose platforminiuose žaidimuose, žaidimas reikalavo tikrai greitos reakcijos. Tam tikslui žaidime būdavo specialios platformos, mirties kilpos ir panašūs dalykėliai, kurie leisdavo pasiekti milžiniškus greičius. O grafika tam metui buvo neįtikėtina: judančios gėlės, banguojantis vanduo, besisukantys žiedai, kurie tiesiog patapo Sonic`o simboliu ir begalo ryškios spalvos, buvo tai ko reikėjo tam laikmečiui. Ir taip pasiekė paplisti 4 milijonų kopijų tiražu.

 

Sonic_2_SpecialStage

1992 lapkričio 24 pasirodė kitas serijos žaidimas: Sonic the Hedgehog 2. Žaidimas tęsė pirmosios dalies istorija ir pasiūlė naują papildomą veikėją – Tails, bei užrakintą veikėją Knuckles, už kurį žaisti galima tik vieną kart perėjus visą žaidimą.

Žaidimas susuktas pirmojo žaidimo varikliuku, tik sukurti kiek kitokie lygiai, o ypač smarkiai pasikeitęs bonus lygis, kuris patapo trimačiu. Šis žaidimas susilaukė daug didesnės sėkmės – parduota 6 milijonai žaidimo kopijų.

 

Siužetas tęsia pirmosios dalies pąsakojimą, kuriame reikia nugalėti Robotnik`o armiją, išgelbėti savo draugus ir sunaikinti Robotnik`o karo laivą “Death Egg”.

Šį žaidimuką esu žaidęs, bet labai trumpai, kai pasiskolinau iš kažko disketę.

 

 

Sonic_CD_256px

1993 lapkritį pasirodė dar vienas serijos žaidimas: Sonic the Hedgehog CD, kuris buvo skirtas Sega Mega-CD konsolei, bei pritaikytas stacionariesiems kompiuteriams. Taipogi pristatė dar du naujus veikėjus: Metal Sonic ir Amy Rose.

Žaidimas pasižymėjo laiko teleportais, kuriuose galėdavai tą patį lygi sužaisti skirtingais laikais: dabartyje, praeityje, geroje ateityje, bei blogoje ateityje. Į juos galima patekti rankiojant ženkliukus sutinkamus žaidimo lygiuose. Kažką pakeitus – tai atsiliepia kituose matmenyse. T.y. jei praeityje surinksite visus smaragdus, tai visi Robotnik`o robotai dabartyje bus sunaikinti ir pan.

Šis žaidimas buvo pripažintas, kaip geriausias Sonic`o frančizės atstovas.

 

 

Sonic3_Hydrocity

Sonic the Hedgehog 3 – mano mėgiamiausias Sonic`o frančizės žaidimas, kurį žaidžiau kone daugiausiai. Pasirodė šis gėris 1994 pirmojoje pusėje ir kartu su papildymu paplito 3,5 milijonų egzempliorių tiražu.

Žaidimo siužetas nieko nesiskiria nuo pirmosios dienos. Skiriasi lygiai, jų grafika, bonus lygis, kuriame reikia surinkti jau septynis smaragdus. Pasisekus tai padaryti galima pasiversti į Super Sonic`ą (kažkuom primena Dragon Ball serijos Sajanus), kuris sugeba ne tik, kad skraidyti, bet ir yra nepažeidžiamas (na nebent sutraiškomas).

Įdomus faktas, kad pradžioje muzikos kūrimuj buvo pasamdyti Michael`o Jacson`o komanda, tačiau po šios žvaigždės pedofilijos skandalo Sega nutraukė kontraktą. Bet žaidime keliuose lygiuose visgi buvo panaudoti šios komandos sukurti garso takeliai.

Ši dalis suteikia labai daugiausia prisiminimų. Su draugu vis žaisdavom ir žaisdavom :)

 

Sonicchannel_tails_cg

Na ir trumpai apie kitus serijos žaidimus, kurie tokios didelės revoliucijos, jau nesugebėjo padaryti:

 

Sonic & Knuckles
SNK

 

1994 išleistas žaidimas, kuris buvo kaip papildymas Sonic the Hedgehog 3 ir buvo kurtas tuo pat metu, kai žymioji dalis. Speciali, unikalios konstrukcijos kasetė būdavo prijungiama prie Sonic the Hedgehog 3 kasetės ir pasileisdavo, vos tik perėjus originalųjį žaidimą. Tai buvo kompanijos dalis, tūrėjusi prailginti žaidimo pardavimus. Bet serija atnešė per menkus pasikeitimus ir dėlto smarkiai išpopuliarėti taip ir nepavyko.

 

 

Sonic Adventure

Sonic2-big

1998 gruodį Sega Dreamcast konsolei skirtas žaidimas, kuriame Sonic`as pirmą kartą patapo trimatis ir buvo pirmasis šeštosios kartos Sonic`as. Galima laikyti visai nusisekusiu, nes sugebėjo peržengti milijono kopijų tiražą. Ir tapo Nr.1 Dreamcast konsolėje.

 

 

Sonic Adventure 2

Sonic_Adventure_2

 

2001 sukurtas tęsinys, minintis 10 metų Sonic`o jubiliejų, bei pristatantis dar du naujus veikėjus: Shadow the Hedgehog ir Rouge the Bat.

 

 

Sonic Heroes

Sonic_heroes_big1

2003-2004 išleistas visoms populiariosioms konsolėms. Pirmasis žaidimas, kurį man teko pamatyti nuo pat Sonic the Hedgehog 3 laikų. Pirmą kartą pamatęs per TV laidą, buvau apstulbęs nuo grafikos, bet kai teko išmėginti pačiam, tai buvo toks tik pusė velnio. Kamera buvo tiesiog apgailėtina, prie grafikos prikibti gal ir nereikėtų, bet pats žaidimas jau atrodė per vaikiškas. Išaugau iš tokių žaidimų, skant :) Nepaisant neigiamų kritikų apžvalgų sugebėjo patapti ganėtinai populiarus.

 

 

Shadow the Hedgehog

Shadow_the_Hedgehog_Coverart

 

2005 lapkritį išleistas žaidimas apie blogąją veikėjo pusę. Kiekvienas lygis tūrėjo tris režimus: Hero, Normal ir Dark. Žaidimas gavosi gana prastas ir pasidarė dergimasis iš Sonic`o frančizės ir dauguma kritikų vertino gana neigiamai. Vidutinis įvertinimas apie 4 iš 10.

 

 

Sonic the Hedgehog

Sonic_the_Hedgehog_Next-Gen_Box_Art

 

2006 žaidimas skirtas PS3 ir Xbox 360 konsolėms, skirtas paminėti 15-ąsias Sonic`o metines. Antrasis serijos žaidimas gavęs E10+ įvertinimą (Shadow the Hedgehog buvo pirmasis).

 

 

Sonic Unleashed

Sonic_Unleashed_2D

2008 lapkričio 18 pasirodžiusi frančizės dalis. Kolkas naujausia. Sonic`as dabar turi dvi puses: geroji, žaidžiant dieną, bei žvėris Sonic`as, kai ateina naktis. Žvėris pasižymi didele jėga, tačiau jis yra labai lėtas. Dėl savo priešų traiškymo, žaidimas taip pat gavo E10+ vertinimą. Be nuostabios grafikos, bei kokybiškos muzikos šis darbas nieko gero nebepasiūlo. Taip, gal būdamas kokių 13 dabar su malonumo tokį žaidimuką žaisčiau, bet dabar aš žymiai maloniau pamaigyčiau senąjį gerąjį sonic`ą. Lietuvišką žaidimo apžvalgėlę, galit pasiskaityti čionais. Kaip bebūtų, tai geriausias multiplatforminis Sonic`as.

 

 

Išvada: žaidimas buvo tikrai nuostabus savo laikais, bet manau bandyti dar ir dar išpešti iš serijos – jau yra beviltiška. Leave Sonic alone!!! Tą patį būtų galima pasakyti ir apie Super Mario :) Gal jau leiskit šiem veikėjam numirti ir patapti tiesiog video žaidimų klasika.

 

In action:

 

 

Komentarų nėra

Komentuoti