Žaidimų evoliucija (Part 13): Nešiojamosios konsolės - ReAnimated.lt
Asmeninės nuomonės, įspūdžių ir apžvalgų tinklaraštis
2545
post-template-default,single,single-post,postid-2545,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-4.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

Žaidimų evoliucija (Part 13): Nešiojamosios konsolės

psp3000

Kadangi pažadus tesėti reikia, tai šiandien į eterį patenka mano jau gana seniai planuotas parašyti straipsnis apie handheld`us.

Handheld`as – tai mažo svorio, nešiojamas žaidimų įrenginys, su įmontuotu ekranu, valdymo klavišais, bei garsiakalbiu. Kitaip sakant žaidimų kompiuteriukas, kurį gali naudoti kur tik nori, kada nori. Absoliučia handheld`ų lyderę galima laikyti Nintendo kompaniją, kuri pateikia visą galybę best selling šios klasės įrenginių.

Taigi peržvelkim pačius žinomiausius handheld`us:

Pirmiausia primenu, kad yra daug daugiau nešiojamų konsolių, tiesiog mano nepaminėtos buvo ne itin reikšmingos ir nepaliko didelio pėdsako šių prietaisų vystymosi istorijoje.

 

Mattel_Football_Original_White_web

Mattel-AutoRace

Pirmasis nešiojamas elektronikos žaidimas pasirodė 1977, tai buvo Mattel kompanijos išleistas žaidimas Auto Race (kairėje). Žaidimas, kiek matom buvo nerealus. Jūs esat raudonas brūkšniukas apačioj ir jum reikia stengtis išvengti kitų brūkšniukų priekyje, kurie leidžiasi žemyn, pas jus. Jaučiat žaidimo jėgą? :kikenu: žŠi konsolė nėra labai žinoma, nes ją užgožė kiek žinomesnė Mattel Electronic Football, kuri išleista lygiai po metų nuo Auto Race pasirodymo.

 

295px-Parker_Brothers_Merlin

OriginalSimon

1978 the Milton Bradley Company (kurioje dirbo ir jau minėtasis Ralfas Bajeris) įžengė į besikuriančią handheld`ų rinką ir pristatė Simon – ritmo, bei atminties žaidimą (kairė). Tais pačiais metais Parker Brothers pristatė Merlin, konsolę, kuri sugebėjo atvaizduoti 6 skirtingus žaidimus ir tūrėjo net 11 skirtingų mygtukų. Neskaitant šių dviejų konsolių paprastumo (juk net ekrano nėra!), kiekviena iš jų buvo pakankamai populiari. O Simon tapo 1980 pop kultūros simboliu.

 

Toks pirmųjų konsolių populiarumas paskatino daugybės kopijų atsiradimą ankstyvaisias 1980-aisiais. Dauguma jų buvo tiesiog populiarių arkadinių žaidimų sumažintos versijos. Iš sėkmingesnių gamintojų galima išskirti tik Coleco, kuri sugebėjo pasiūlyti smarkiai išpopuliarėjusį dviejų žaidėjų palaikymą.

 

6a00d83452989a69e200e550507a458834-800wi

Pirmoji tikra nešiojama žaidimų konsolė, su keičiamais žaidimais buvo Milton Bradley Microvision, sukurta 1979 metais. Vienas iš firminių šios konsolės žaidimų buvo BlockBuster (kažkas pažystamo, ar nea? :) )

Šis mažylis buvo gana sėkmingas ir pirmaisiais metais buvo parduota net 8 milijonai šių mažylių. Tačiau kiek vėliau, 1981 metais, dėl mažo žaidimų pasirinkimo, bei mažo ekrano, jo gamyba buvo nutraukta.

 

800px-Game_&_Watch_NWS-_Donkey_Kong_JR

ball

1980 pasirodė ir pirmoji Nintendo handheld`ų Game’n’Watch serija, pavadinimu Silver (kairė). Pats pirmasis šios serijos žaidimas buvo Ball. Be šio žaidimo Silver serijoje išėjo dar keturi žaidimai. 1981 ši serija atnaujinta ir pavadinta Gold. Tačiau skyrėsi tik kiek paredaguotomis spalvomis. Tokie kompiuteriukai naudojo LCD ekraną (tokį, kokius dabar deda į elektroninius laikrodžius), todėl galėjai žaisti tik vieną žaidimą, norėdamas kito – tūrėjai pirkti naują konsolę. Kiek vėliau rusai nukopijavo šią konsolę ir pavadino ją “Elektronika”. Vieną iš “Elektryčkos” serijos konsolių aptūrėjau ir aš, būdamas gal 6-8 metų.

800px-Donkey_kong_game_and_watch_open

 

1981 metų Nintendo išleista Donkey Kong su dvigubu ekranu. Kažką primena :mm:

 

 

 

Epoch_System2

1984 Japonijoje Epoch kompanija pristatė Epoch Game Pocket Computer. Galima sakyti normaliausias ir panašiausias į 80-tųjų gaminys, kuris tūrėjo 75 X 64 taškų ekraną, kuris sugebėjo atvaizduoti Atari 2600 sudėtingumo žaidimus (tik, kad nespalvotai). Deja ši konsolė labai nenusisekė, nes jai buvo pritaikyti tik 5 žaidimai. Tokia nesekmė Japonijoje lėmė, kad niekur kitur ši konsolė taip ir nebuvo pradėda pardavinėti. Šiuo metu tai yra tikrai retas gaminys ir kainos eBay aukcione dažnai iškyla virš kelių šimtų JAV dolerių.

 

 

800px-Atari-lynx-1-1000

1989 pasirodė ir Atari, kartu su savo mažyliu Atari Lynx. Tai buvo pati pirmoji konsolė sugebėjusi pasiūlyti tikrą spalvotą LCD ekraną, taip pat pasižymėjo tikrai neprasta grafika, tačiau šio modelio buvo parduota vos 500 000. Kodėl? Na Atari neskyrė jam pakankamai daug dėmesio ir tūrėjo permažai žaidimų gamintojų šiam žaisliukui. Kaip bebūtų dar ir dabar yra keletas smukių fanų bendruomenių, kurios vis dar kuria ir pardavinėja žaidimus skirtus Lynx.

 

Nec_TurboExpress_machine

 

Iškart po to, 1990 išėjo TurboExpress – nešiojama TurboGrafx-16 konsolės versija. Tai be abejonės buvo viena pažangiausių konsolių, kuri sugebėjo paleisti visus TurboGrafx-16 žaidimus, kurie buvo įrašomi į kreditinės kortelės dydžio disketes. Konsolė tūrėjo 66 mm (2.6 colio) dydžio ekraną, kuris sugebėjo atvaizduoti 481 spalvą. Toks mažylis tūrėjo 8 kilobaitus RAM`ų, bei 7.16 MHz procesorių.

 

 

1219592699_nintendo_game_boy

Taigi 1989 metų, Balandžio 21 dieną, Japonijoje žmonės pirmą kart išvydo naujausią Nintendo nešiojamą konsolę – GameBoy. Nintendo buvo kuo puikiausiai žinoma pasaulyje, bei karaliavo su savo NES. Kompanijos vardas buvo kaip asociacija su gera kokybe, bei neįtikėtinai įdomiais žaidimais. Tad šios konsolės išleidimas buvo tiesiog pasmergtas sėkmei. Nors galingumu ši konsolė smarkiai atsiliko nuo Atari Lynx, beto šios konsolės ekranas buvo nespalvotas. Vos 1988 buvo pristatytas Tetris, Nintendo įsigijo visas žaidimo teises ir pradėjo jį pardavinėti kartu su GameBoy`jum. Tai buvo tikslus žingsnis, nes šis žaidimas tapo neįtikėtinai populiariu ir jo pagalba per pirmuosius metus buvo parduota milijonas konsolės kopijų. Iki 1992 konsolė buvo parduota jau 25 milijonų kopijų tiražu, o pardavimai vis dar buvo gana aukšti. Nintendo, kaip visad išsiveržė į priekį ir tapo absoliučia handheld`ų lyderė.

 

 

sega_gamegear2

Pirmieji rimtai pasipriešinę Nintendo buvo Sega su savo 1990 metų produktu – Sega Game Gear, kuri buvo gaminama iki pat 1997. Tai buvo tarsi sumažinta Master System, tik siūlanti mažesnę rezoliuciją, bet išgaunanti daugiau spalvų. Dėl tokių panašumų žaidimai buvo greitai perdaromi ir dauguma Sega fanų begalo troško nusipirkti šį mažylį. Tik pagalvok, gali žaisti savo mėgiamą Sonic`ą kur tik nori!!! Buvo pagamintas ne vienas priedas, leidžiantis parplėsti šio žaisliuko galimybes: pvz. tv imtuvas. Tad ši konsolė greitai išplito 11 milijonų kopijų tiražu.

 

07-04-22_21-24

 

GameBoy`jui sukako šešeri metukai kada jis susilaukė pirmojo ryškesnio patobulinimo – GameBoy Pocket, bei dar po metų ir GameBoy Light. Šios dvi versijos turėjo didesnį, ryškesnį ekraną o naujesnis Light modelis, turėjo ekrano apšvietimą, todėl žaidėjams jau buvo įmanoma žaisti ir naktį. Naujiesiems modeliams reikėjo mažiau baterijų, todėl buvo ir mažesnis svoris.

 

GOLDEN_TAMAGOTCHI_rgb

Tais pačiais metais Japonai pasaulį užkrėtė Tamagotchi manija. Manau nežinančių kas tai – nėra. Jie buvo patys pigiausi elektroniniai žaidimukai – konsolės ever. Pats tūrėjau gal penkis-šešis :) Daikčiukas, kuris sukelia begales prisiminimų ir būtų visai linksma su juo pažaisti ir dabar :) Manau visi prisimenam pagrindinius principus: valgydinti, žaisti, valyti :) kai kuriose versijose reikėdavo ir atsižvelgti į oro sąlygas. Taip pat atsimenu keletas variantų, kurie tūrėjo net tam tikrus kodus, klavišų derinius, kuriais būdavo išjungiamas garsas, ar gyvunėlio reiklumas. Tai buvo gana naudinga pamokų metu.

 

 

Gbc005

Ir štai 1998 metais Nintendo padarė didesnį perversmą nei iki tol. Jie į įprastą Gameboy įmontavo spalvotą ekraną. Be šitos naujovės, buvo įdėtas naujas, 8 MHz procesoriukas (du kart daugiau, nei iki šiol), keturis kartus praplėsta vidinė atmintis ir atsirado IR sensorius, pakeitęs senają multiplayer link kabelio jungtį ir taip suteikęs Gameboy`jui wireless’iškumą. Kadangi atsirado tiek naujovių, sistema galėjo ,,pavežti” daug sudėtingesnius, gražesnius žaidimus. Taip pat buvo patobulintos ir žaidimų disketės, tapo mažesnės, lengvesnės. O viena iš džiugiausių GameBoy fanams naujienų tapo tai, kad sistema suderinama su senaisiais žaidimais. Tai lėmė, kad iki 2005 parduota net 118.69 milijonai handhel`o kopijų. Something unreal…. :oho:

 

neogeo_pocket2

 

1999 GameBoy`jaus viešpatavimui bandė priešintis ir Neo Geo Pocket Color, bet padaryti tai nenusisekė taip jau sėkmingai. Šios 16-bit`ų sistemos pasaulyje parduota apie milijoną. Konsolė gaminta iki 2001 metų.

 

 

gameboy_advance

Matome, kad Nintendo sėkmingai šturmavo handheld`ų rinką. Ir tai daryti ketino ir toliau. 2000 metais kompanija padarė dar didesnį perversmą pagamindami GameBoy Advance. Buvo visiškai pakeista išvaizda, idėtas didesnės rezoliucijos 2.9 colio, 240 x 160 pikselių, 16 bitų RGB TFT ekranas, beveik septyniolikos megahercų ARM procesorius ir 32 kb vidinės atminties. Dabar,geimbojuj tereikėjo dviejų standartinių baterijų ir jis buvo gerokai kompaktiškesnis. Klausiate ar jis tapo populiarus? O kaip gi!!!! Parduota 80.72 milijonai Advance modelių.

 

 

 

nokia_n-gage

Na ir tada prasidėjo… Žaidimai pradėjo tapti ne be tokie nuostabūs ir įtraukiantys. Buvo tiesiog stengiamasi išplėšti kuo daugiau pinigų, sunaudojant kuo mažiau kaštų. Taip 2003 Nokia išleido ir savo šiokį tokį MP3 grotuvo, PDA, radijo imtuvo, telefono, bei handheld`o hibridą – N-Gage. Tai nebuvo ypatingai populiarus gaminys, dėl savo nepatogaus dizaino. Tačiau Nokia kompanija sugebėjo prastumti 3 milijonus tokių telefoniukų. 2008 metais išleista ir antroji N-Gage karta.

 

 

imggame boy advance sp3

2004 metais pasirodęs Nintendo Advance SP modelis atrodė solidžiau ir buvo atlenkiamas. Iš esmės SP beveik nepasikeitė nuo originalaus Advance, skyrėsi tik kosmetiškai, nors visgi jame atsirado kraunama baterija ir žaidėjai galėjo nesibaiminti dėl žaidimo laiko. Na ką gi, Nintendo frančizė daro savo – parduota 43.52 milijonai kopijų.

 

 

zodiac_1

 

2004 pasirodė ir Tapwave Zodiac. Tai tūrėjo būti dar vienas hibridas sugebantis rodyti foto, groti muziką, atvaizduot e-knygas, prisijungti prie interneto, bei pateikti nuostabius žaidimus. Gaminys leistas iki 2005 kada Tapwave paskelbė bakrotą. Nenuostabu kodėl :)

 

 

 

050302_nintendo_ds_3

2004 metais pasirodęs Nintendo DS modelis padarė didžiausią perversmą visų handheld`ų istorijoje. Kartu su DSi, bei DS Lite versijomis pasaulyje parduota, net 100 milijonų DS modelių. O tai yra neįtikėtina!!! DS turi net du 3 colių, 256 x 192 pikselių ekranus, iš kurių vienas yra liečiamas, bevielio interneto port’ą, du 67 MHz ARM procesorius, 4MB vidinės atminties, stereo garsiakalbius. Žaidimų disketės patapo kompaktiškomis kortelėmis. Dabar sistema pilnai gali render’inti trimatį vaizdą ir suteikti pilnavertį žaidimo malonumą. Retromanai taip pat liko nenuvilti, mat specialiai jiems čia paliktas Advance gamepak slotas. Konsolė prieš savo pagrindinius konkurentus naudojo pagrindinį savo kozirį – interaktyvumą, bei lietimui jautrų ekraną.

NINTENDO NINTENDO DS(TM) SYSTEMS

 

2006 metais DS buvo patobulintas. Daugiau kosmetiškai. Dabar DS vadinasi DS lite, kas išvertus iš anglų kalbos reiškia lengvas. Modelis buvo sumažintas, palengvintas, gerokai padidintas ekrano apšvietimas, patobulintas stylus’as (pieštukas) ir daugelis kitų smulkių pakeitimų… Vienas dalykas buvo naujas – mikrofonas, tai suteikia žaidimams dar daugiau interaktyvumo galimybių.

 

nintendo

Praeitais metais pasirodžiusi naujausia Nintendo konsolė DSi yra ne kas kita kaip dar vienas DS patobulinimas. Dizainas beveik nepasikeitė išskyrus dar šiek tiek sumažintą korpusą. DSi modelyje atsirado dvi kameros, viena VGA viduje, kita išorėje, ketvirtadaliu colio padidinti ekranai, šiek tiek patobulinta geležis, mygtukai ir operacinė sistema. Nors šie atnaujinimai tikrai glosto širdį, daugelis gali nusivilti dėl advance žaidimų palaikymo pašalinimo ir didelės kainos.

 

 

h1126

2005 pasirodė ir Game Park Holdings GP2X – pirmoji open-source konsolė naudojanti Linux operacinę sistemą. Tai reiškia, kad bet kas gali kurti programas, žaidimus šiai konsolei. Internete yra gana nemažos šios konsolės gerbėjų bendruomenės, kurios diskutuoja apie skirtingų operacinių sistemų diegimą, konsolės galimybių praplėtimą ir kitus dalykus. Šis žaisliukas turi daug oficialiai pasirodžiusių emuliatorių, kurie leidžia Neo Geo, Sega Genesis, Master System, Game Gear, Amstrad CPC, Commodore 64, NES, PC-Engine/TurboGrafx-16, MAM ir kitų sistemų žaidimus. Kiek tikslai parduota konsolės vienetų, nėra žinoma, tačiau 2006 buvo parduota 30000 egzempliorių. 2007 pasirodė nauja versija – F200, kurioje įdiegtas touchscreen`as.

 

 

Sony-PlayStation-Portable-PSP-1504

Kaip pagrindinis DS priešininkas tais pat metais išleistas ir PSP. Ši konsolė galėjo pasigirti kiek kietesne technine puse, kuri leidžia ne tik atkurti nuostabios grafikos žaidimus, bet ir rodyti filmus savo 11 cm (4.3 colio) ekrane. Tačiau konsolėje nėra tokio interaktyvumo, kokį siūlo DS, bei pradžioje Sony susidūrė su žaidimų gamintojų stygiumi, kurie kurtų žaidimus šiai konsolei. Nuo 5.01 programinės įrangos atnaujinimo konsolėje įdiegta galimybė pirkti žaidimus, ar jų demo, bei muziką iš PlayStation Store tinklo (visai, kaip PS3 modelyje).

2007-aisiais, Sony pristatė atnaujintą PSP variantą: PSP Slim & Lite. Kaip ir sako pavadinimas – ši versija 33 % lengvesnė, bei 19% plonesnė už originalų PSP. Beto šios versijos ekranas yra žymiai ryškesnis, bei plonesnis, beto  kompiuteryje atsirado galimybė naudoti Skype.

2008 pabaigoje buvo pristatytas ir dar vienas atnaujintas PSP variantas: PSP-3000. Pagrindinis šios versijos atnaujinimas yra ekranas. Praplėsta spalvų paletė, ryškumas, anti-atspindžio technologijos, bei atsirado įmontuotas mikrofonas.

Kone gražiausias, bei stilingiausias handheld`as iš visų  :manpatinka: (Just my opinion).

 

 

iphone_black_fish_2

2007 Spalį pasirodė ir dar vienas duetas Apple iPod Touch, bei iPhone, kuriuos taip pat galima priskirti handheld`ų kategorijai. Šie įrenginiai savaime patys yra tokie unreal daikčiukai, kad jiems reikėtų atskiro įrašo. Tačiau ir taip pilnas internetas apie juos rašo, tad tai daryti ir man – nematau tikslo.

Nors šie Apple gaminiai yra skirti labiau multimedijai, bei internetui, tačiau po truputis vis daugėja ir žaidimų skirtų šiems įrenginiams. Visgi tai yra galingiausi kada nors pagaminti handheld`ai kuriais nesunkiai galima aplenkti PSP grafikos detalumą: iki 16 GB atminties, 620 MHz procesorius, bei 128 MB Ram`ų. Tokios specifikacijos sugeba paleisti net Quake III lygio žaidimus, o tokio dydžio įrenginiui, tai yra nerealu.

 

 

Ką išvysime sekantį? PSP2? DS2? O gal visai naują įrenginį, kuris apvers visą šią nešiojamą industriją aukštyn kojom? Pagyvensim ir pamatysim :xexe:

 

cheap-tetris-game

 

P.S. Įraše galite pasigesti mūsuose kadaise tokio mėgto kompiuteriuko, kaip “Tetris”. Tačiau oficialiai tokios konsolės niekada nebuvo, o visi tie kompiuteriukai, su kuriais męs žaisdavome – būdavo piratinės GameBoy Tetrio versijos.

 

 

Dėkui NetLife, bei wikipedia už didelį palengvinimą rašant straipsnį.

 

In action:

 

 

 

 

 

 

 

Heh, kaip aš pasiilgau šito žaidimo….

9 komentarai
  • ash
    Parašyta: 16:39h, balandžio 24 Atsakyti

    pagaliau parasei… pries pasirodant i rinka psp ir ds kazkas sake kad psp spirs i sikna ds’ui, noreciau dabar tam zmogui i akis paziuret =D oj klydo… o tarp kitko ir ant ds galima ziuret filmus, leist muzika ir narsyt po intika. muzikai ir filmams reikia moonshell o browseriui RamPack’o :manpatinka:

  • re`animated
    Parašyta: 11:55h, balandžio 25 Atsakyti

    Nam beveik ant visų konsolių galima rasti programų, kurios praplečia konsolės galimybes tačiau tų programų negausi nusipirkęs konsolę. Dažniausiai reikia skaityti fanų forumus, kur jie ir sukuria tokias programas. Tad, kad ant ds galima žiūrėt filmus – nesiskaito :)
    Ant mano telefono ir teoriškai galima žiūrėti filmus :)
    O dėl pasirinkimo tar ds ir psp, tai čia skonio reikalas. Tie kurie renkasi žaidimus, nes jie įdomūs – žinoma rinksis ds, bet tie kas renkasi grafiką, šioje srityje psp gan smarkiai pirmauja. Pavyzdžiui aš daug mieliau antrą ar trečią kartą iš eilės žaisčiau Chains Of Olympus, nei sukiočiau kažkokius varžtus mašinose :)

  • ash
    Parašyta: 08:24h, balandžio 26 Atsakyti

    seip jau yra ir veiksmo zaidimu, ne vien varztai (nors jie kai kam patinka o ant psp tokiu nera), psp greit nusibosta, o ds tikrai ne (cia is patirties kalbu). yra ant ds tokie zaidimai kaip Call of duty4, dementium, metroid ir tikrai ju grafika nerezia akies, sakyciau beveik prilygsta psp tik daug idomesni. :sunofabeach:

  • re`animated
    Parašyta: 09:54h, balandžio 26 Atsakyti

    Num nesiginčiju. Vien dėlto, kad ds yra šviesiai žalios spalvos :) Jau vien dėlto mylėt galima. Atrodo nuostabiai :) O ištikro iš viso šio sąrašo man Tamagochi labiausiai nostalgiją kelia :)

  • neramiBite
    Parašyta: 17:10h, rugpjūčio 05 Atsakyti

    Truputi tekste netikslumu yra kai kalbama apie Nintendo DS: „Vienas dalykas buvo naujas – mikrofonas, tai suteikia žaidimams dar daugiau interaktyvumo galimybių.“
    Mikrofonas buvo ir yra visose Nintendo DS modeliuose (NDS, NDSL ir NDSi). Pakeista tik jo dislokacija: NDS ish shalia apatinio ekrano deshinio apatinio kampo (matosi foto du reziukai) perkeltas i NDSL vyriu centra (irgi foto iziurima).
    Va jei ta sakini pamovintum i teisinga vieta – viskas taptu tiesa ;)

  • re`animated
    Parašyta: 13:26h, rugpjūčio 06 Atsakyti

    @neramiBite: Na nesiginčiju, nes DS neturėjau, o straipsnį rašiau wikipedijos pagalba, tad gali būti kad ir sumaišiau faktą apie mikrofoną :)

  • neramiBite
    Parašyta: 13:35h, rugpjūčio 06 Atsakyti

    Ash turejau Nintendo DS ir tebeturiu Nintendo DS Lite. Galiu patvirtinti savo kailiu, kad abiejuose mikrofonas yra. Pataisyti reiktu vienareikshmishkai.

  • re`animated
    Parašyta: 14:10h, rugpjūčio 06 Atsakyti

    @neramiBite: Pataisyta :yes:

  • bluelything
    Parašyta: 12:56h, rugsėjo 07 Atsakyti

    (ahrrr) turiu PSP ir nintendo ds lite didelio skirtumo nera bet as renkuosi psp nes gali daugiau kur nestis ds man nelabai patinka parduodu savo ds lite jei kas norit 150 su 41 zaidimu

Komentuoti