Žaidimų evoliucija (Part 11): Šeštoji konsolių karta - ReAnimated.lt
Asmeninės nuomonės, įspūdžių ir apžvalgų tinklaraštis
2070
post-template-default,single,single-post,postid-2070,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-4.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

Žaidimų evoliucija (Part 11): Šeštoji konsolių karta

ps2

Žmonės suprato, kad žaisti žaidimus konsolės pagalba yra visai kitoks potyris, nei sėdėti prilipus prie stacionaraus kompiuterio. Tad ši konsolių karta gali pasigirti savo pasiekimais, bei tikrai aukštais pardavimais.

Šeštoji karta (dar žinoma, kaip 128-bitų era) prasidėjo 1998 ir teoriškai tesėsi iki 2006. Bet sakyti, kad ji visai užsibaigė būtų nevisiškai teisinga, nes dar dabar parduodamos naujos PS2 konsolės, bei kuriami žaidimai jai.

Apie viską plačiau:

 

800px-Dreamcast-set-orange

Taigi oficialiai šeštąją kartą pradėjo Sega kompanija, kuriai žūtbūt reikėjo atgauti rinką, po nesėkmingo Sega Saturn pasirodymo. Kompanija nutuokė apie Sony ketinimus ir 16 mėn. prieš PlayStation 2 išleidimą parodė pasauliui Dreamcast. Šis gaminys sėkmingai pakėlė Sega’os reputaciją žaidimų industrijoje, tačiau konsolei neužteko laiko “įsivažiuoti”, nes 2000-ųjų kovą pasirodė lauktoji PlayStation 2. Taigi Sega liko nutraukti Dreamcast gamybą ir ji galiausiai iš vis pasitraukė iš konsolių gamybos biznio.

Dreamcast vos pasirodžiusi iškart tapo visų konsolių lyderė (žaidimai vos išleisti šiai konsolei, mušdavo visus pardavimo rekordus), nes niekas netūrėjo tokios stiprios techninės pusės, tokios kokybiškos, tikroviškos grafikos (pirmoji konsolė sugebėjusi garantuoti pilną SD rezoliuciją), tai buvo aparatas į kurį vien pažvelgus, galėjai suprasti, kad jis skirtas žaisti. Taip pat konsolė galėjo pasiūlyti didelį spektrą online žaidimų, kurie žaidžiami per integruotą modemą; bei interneto naršyklę, kurios metu, galėjote naršyti internete tiesiog per savo televizorių.

Sega nutraukė šio žaisliuko gamybą 2001 kovą, tačiau (kaip visad) Japonijoje konsolei pavyko išsilaikyti net iki 2006, o licenzijuoti žaidimai kurti net iki 2008. Negalėtume konsolės laikyti visiškai mirusia, nes net šiemet konsolei dar buvo pristatyti Dux, Rush Rush Rally Racing, Age of the Beast ir Little Ninja žaidimai. Tiesa tai tik žinomų žaidimų perdariniai specialiai Japonijos publikai.

Kodėl Dreamcast buvo nutraukta yra kelios priežastis. Žinoma viena iš pagrindinių priežasčių, tai PS2 pasirodymas. Šis Sony gaminys per metus sugebėjo atimti didžiąją dalį Dreamcast rinkos. Taip pat prie nutraukimo prisidėjo ir sprendimas į įrenginį montuoti GD-ROM, kuris nepateisino lūkesčių lyginant su PS2 DVD galimybėmis. Taip pat ši technologija leido labai lengvai kopijuoti žaidimus, dėlto piratavimas buvo neįtikėtinai didelis ir kūrėjai ėmė netekti pinigų.

Išviso parduoda 10,9 milijonai konsolės vienetų, o populiariausiais žaidimas: Sonic Adventure – parduota 2,5 milijonai.

 

 

 

363px-PlayStation_2

Taigi, 2000 kovo 4 išėjo didžiausiais Dreamcast priešas – PlayStation 2. Heh jau 9 metai neabejotinos sėkmės ir populiarumo ženklas. Taip ši konsolė tapo visų laikų daugiausiai parduota konsolė. Parduota net 140 milijonų kopijų!!! Da best in the world!!! :gerulis:

Ar atsimenate kas dėjosi, kai konsolė pasirodė? Kovo 4 – debiutas, kovo 5 -parduota net 980,000 konsolės vienetų!!!! Tačiau iki 2000 pabaigos tik keli milijonai žmonių teturėjo konsolę. Kodėl? Taip nutiko, nes konsolės pristatymas labai strigo ir platintojų parduotuvėse, vos pasirodžiusios konsolėms jos būdavo išgraibstytos. Kur nueisi – tuščios lentynos. Vienintelis būdas nusipirkti konsolę buvo online aukcionuose, kur žmonės mokėdavo virš 1000 dolerių, kad tik galėtų gauti šį gėrį. Žinoma, vėliau tiekimas į JAV buvo sutvarkytas ir tada jau visi norintys galėjo ją įsigyti. Kodėl visi taip pamišo tik dėl vienos konsolės? Priežasčių buvo daug.

Sony_Dual_Shock_2

Pirmiausia, tai milžiniška sesutės PS1 sėkmė, kuri paklojo puikius pamatus būsimajai PS2 – žmonės jau žinojo laukiantys aukščiausios kokybės gaminio, pasitikėjo kompanija ir žinojo, kad Sony jų nenuvils. Taip pat sėkmę užtikrino tiesiog milžiniška konsolės galia, kuri visa galva lenkė tuometinius kompiuterius. Sony nedelsė ir sudarė kontraktus su didžiausiomis žaidimų kompanijomis ir taip užtikrino visą aibę naujausių žaidimų, kurie tiekiami žaidimų kompiuteriukui net ir dabar. O ką kalbėti apie tokius Sony kozirius, kaip: Final Fantasy, Grand Theft Auto, Metal Gear Solid, bei Kingdom Hearts,  kurie jau buvo užsitikrinę pripažinimą ir neabejotinai padidino PS2 pardavimus. O populiariausias konsolės žaidimas tapo Gran Turismo 3: A-Spec – 14.89 milijono kopijų.

302px-PlayStation_2_Remote_Control

Taip pat, kaip viena iš kertinių sėkmės priežasčių laikoma ir PS2 sugebėjimas paleisti PS1 žaidimus, o tai reiškė, kad drąsiai gali nusikratyti savo senosios konsolės ir tūrėti vieną, kuris sugeba viską. Taip pat ryškų pėdsaką pardavimuose paliko ir žymioji PS9 reklama, kurioje PS2 parodoma, kaip dar vienas laiptelis link “tobulų” žaidimų. O ką jau kalbėti apie standartinę PlayStation kainą (299,99 USD – tiek kainavo, tiek PS1, tiek PS2). Už šią kainą gaudavai įrankį su kuriuo gali ne tik, kad žaisti žaidimus, bet naudoti, kaip tikrų tikriausią namų pramogų centrą – klausyti muzikos, žiūrėti DVD filmus, tam netgi skirtas specialus valdymo pultelis.

 

ps2-slim-main

Lyderė laikėsi gana stabiliai, tačiau per kelerius metus reikėjo pristatyti kažką naujo, kad visi sukrustų ir vėl atkreiptų dėmesį į gaminį. Ir Sony kuo puikiausiai žinojo ką daryti: dar 2004 vasarą buvo nutraukta PS2 gamyba. Tai buvo padaryta tam, kad visos senosios konsolės versijos būtų išparduotos ir tiekėjai pajustų trūkumą. Ir štai 2004 spalį kartu su Grand Theft Auto: San Andreas debiutu startavo naujasis PS2 modelis. Tai buvo žymiai, žymiai dailesnė, bei tikrai maža konsolės versija.

2005 lapkritį, PS2 tapo greičiausiai 100 milijonų ribą peržengusi konsolė: 5 metai ir 9 mėnesiai nuo pardavimų starto – aplenkė savo sesutę PS1, kuri iki tol, vis dar buvo vienintelė konsolė peržengusi šią ribą, jai tai padaryti prirekė 9 metų ir 6 mėnesių.

Visi teigė, kad pasirodžius next-gen konsolėms, PS2 bus nurašytas ir niekam tikęs. Heh, bet tik pasižiūrėkite: sudėjus Wii, Xbox 360 ir PS3 pardavimus – PS2 visvien išlieka visa galva auksčiau. Ar kam nors pavyks aplenkti PS2?

Pasakočiau daugiau, bet nebemanau, kad tai reikalinga. Juk visai neseniai dar patys žaisdavom, o gal net dar ir žaidžiam. Tai kam apie tai pasakoti :) Konsolė su kuria kiekvienas niurzga pajaučia tikrąjį žaidimo malonumą. (Man visos maloniausios žaidimo valandos prabėgo būtent fotelyje prie šio kompiuteriuko :xexe: )

 

 

 

Nintendo GameCube

GameCube – 2001 spalio 14 ketvirtąją išleista trečioji šeštosios kartos konsolė, kuri pasiekė šią vietą ne tik pagal išleidimo datą, bet ir pagal pardavimus: 21,6 milijonai. Šis “kubikas” buvo pirmasis kompanijos gaminys, naudojantis optinius diskus, vietoj diskečių (žmogeliai susiprato, kad sukurdami N64 su disketėmis, o ne su kompaktiniais diskais – padarė klaidą). Siekdami pranašumo prieš konkurentus, įdiegė ir miniDVD palaikymą, kokio netūrėjo nei PS2, nei Xbox, bet užtai nepritaikė konsolės muzikos ir filmų žiūrėjimui (skant, darė, darė ir nedadarė :))

800px-Nintendo_game_cube_controller

Kaip bebūtų Nintendo visada labiau orientavosi į vaikus (ne taip, kaip Xbox ar PS2). Dėl šios priežasties konsolė buvo leidžiama daugybės spalvų, žaidimai leidžiami šiai konsolei – spalvotos, linksmos arkardos. Populiariausiais konsolės žaidimas – Super Smash Bros. Melee – 7,09 milijono. Pasižiūrėjus į šį žaidimą galima susidaryti bendrą vaizdą apie konsolę. Nesiginčijam, gal ir geras gaminys, bet daugiausiai orientuotas į konkrečias rinkas.

 

 

 

Xbox_1 

Na ir galiausiai – paskutinis šeštosios kartos kompiuteris, bei pagrindinis PS2 priešas: Xbox. Konsolė iškopė į antrąją vietą ir netapo pirma ko gero, tik dėl geresnio Sony marketingo. Tačiau Xbox išsikovojo daugybę fanų ir susikūrė tikrai stiprią rinką JAV ir Europoje. Už lygiai tą pačią kainą (299,99 USD) Microsoft`as pasiūlė kur kas galingesnį kompiuterį nei PS2. Jei PS2 siūlė 294 MHz procesorių, tai Xbox pasiūlė 733 MHz. Jei PS2 didžiavosi savo 147 MHz vaizdo procesoriumi, tai Xbox davė 233 MHz. Be šių žymiai įspūdingesnių duomenų, dar sugebėjo rip`inti muziką iš muzikinių CD ir rašyti dainas į savo kietąjį diską. Žaidėjams tai labai patiko. O ką bekalbėti apie online tinklą – Xbox Live, leidžiantį ne tik kad žaisti žaidimus, kaupti duomenis, bet ir siųstis naujausių žaidimų Demo versijas ar nusipirkti juos. Xbox Live viršūne tapo Halo 2 – kuris iš šio tinko buvo parsiųstas net 8 milijonus kartų – tapdamas geriausiai parduodamu Xbox žaidimu. PS2 dėl tokio vieningo tinklo nebuvimo beliko gėdytis ir šią problemą puolė spręsti sekančioje kartoje :kietulis:

Tačiau nepaisant techninio pranašumo Xbox į rinką atėjo, kai joje karaliavo konkurentė Sony (2001 lapkričio 15). Taipogi Xbox netūrėjo žaidimų, kurie galėtų išnaudoti visas technines galimybes, tad jokio pranašumo prieš PS2 nesugebėdavo parodyti. Microsoft`as norėjo gelbėtis ekliuzyviniais žaidimais, tokiais, kaip Tom Clancy’s Splinter Cell. Tačiau Sony pavykdavo susitarti su gamintojais ir šie “exlusive”`ai būdavo priviliojami ir prie PS2. O ką jau bekalbėti apie Japonijos rinką, kur Xbox rinka buvo apgailėtina (nepavyko Microsoft`ui susikalbėt su japonais ir praktiškai netūrėjo jokių kontraktų su japonų žaidimų kūrėjais. Vėliau kompanija sutiko, kad tai buvo didelė klaida).

Taip bekovodama su Sony, ši konsole išgyveno iki 2006 pabaigos, bei buvo parduota 24 milijonai kopijų tiražu.

 

Išvada:

Jei neturi next-gen konsolės, tai nebūt išbandžiusiam šių dviejų pagrindinių konsolių yra nusikaltimas. PS2 gali pasigirti savo populiarumu, pardavimais, bei žaidimų skaičiumi. O Xbox savo fanų vieningumu ir sistema, kuri juos visus apjungia.

 

Video:

Kiek ilgokas, bet tikrai labai įdomus filmas apie Sega Dreamcast.

 

 

 

Geriausias PS2 žaisimas for me :)

 

Žymioji reklama

 

Komentarų nėra

Komentuoti