Žaidimų evoliucija (Part 10): Penktoji konsolių karta - ReAnimated.lt
Asmeninės nuomonės, įspūdžių ir apžvalgų tinklaraštis
1898
post-template-default,single,single-post,postid-1898,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-4.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

Žaidimų evoliucija (Part 10): Penktoji konsolių karta

Sony PSone

Vat kaip man čia išsiplėst išėjo. Jau 10 galima sakyti jubiliejinis straipsnis ir dar net ne pabaiga. Ką gi – šiandien apie 32/64 bitų erą, arba kitaip sakant apie 3D žaidimų eros pradžią.

Laikmetis įdomus tuo, kad jam priskiriami iškart dviejų skirtingų galingumų kompiuteriai: 32 ir 64 bitų. Laikmetis apima 1993-2002 metus.

FM Towns Marty

 

 

Taigi 1991 Fujitsu (elektrotechnikos kompanija) išleido pirmąjį 32 bitų žaidimų kompiuterį pavadinimu FM Towns Marty. Konsolė pristatyta tik Japonijos rinkai ir už jos ribų nebuvo pasirodžiusi. Tūrėjo CD palaikymą, bei diskelių įrenginį (floppy disk drive – visai tokį pat, kaip PC), tačiau konsolės kaina buvo gerokai per didelė ir po trijų metų pasirodžius priešininkei – Playstation, kompiuteriukas neatsilaikė ir iš prekybos buvo pašalintas. Galima rasti dizaino panašumu su PS3, ar ne?

 

 

Panasonic 3DO

 

1993 Panasonic taip pat sukonstravo savo 32 bitų žaidimų kompiuterį – 3DO Interactive. Neskaitant konsolės sėkmės jai pasirodžius – Time Magazine pripažino ją, kaip 1994 metų gaminiu, jos kaina buvo gerokai per aukšta (700 USD) ir dėlto nepavyko varžytis su tuometiniais lyderiais Sega ar SNES. Parduota 2 milijonai konsolės vienetų.

Kaip bebūtų konsolė buvo gana originali – pulteliai tūrėjo mikrofonus, garso valdymo mygtuką, taip pat pirmą kartą konsolėje pritaikytos vizuolizacijos klausant muzikinio CD. Dėl šių savybių ji buvo perkama labiau kaip moderni audio sistema, galinti išgauti tikrai gerą garso kokybę, o ne kaip žaidimų konsolė.

 

 

 

Amiga CD32

1993 išleista pirma pasaulinė 32-bitų sistema – Amiga CD32. Tačiau spėta pristatyti tik Europoje ir Kanadoje. Planuotas pristatymas JAV auditorijai taip ir neįvyko dėl Commodore International bankroto, skant tai buvo paskutinis pasispardymas. Konsolę galima buvo “papimpint” klaviatūra, pele, diskelių įrenginiu, kietuoju disku ir taip paversti ją iš žaidimų į namų kompiuterį. Taip pat konsolė pasižymėjo galimybe rodyti video CD ir tai lėmė, kad 1993-1994 konsolė sudarė 50 % CD-ROM rinkos Didžiojoje Britanijoje, taip gerokai sumažindama Sega Mega-CD, Philips CDi, ir net PC CD-ROM pardavimus. Tačiau 1994 gegužę bankrutavus firmai, pardavimai iškart pradėjo mažėti, nes nebebuvo jokio techninio palaikymo. Per savo trumpą gyvenimą konsolė parduota 100000 vienetų tiražu.

Kas čia daros, leidžiami milijonai, konsolės leidžiamos, o žmones jas naudoja visai ne tais tikslais? Chill out, viskas susitvarkys. Pamatysi :)

 

 

Sega_32x

1994 lapkritį Sega išleido Sega 32X. Tai nebuvo atskira konsolė, o tik Sega Mega Drive, bei Sega Mega-CD konsolių papildymas, kuris jungdavosi prie diskečių jungties, taip praplėsdamas konsolės galimybes. Kiek vėliau buvo kuriama Sega Neptune, kuri buvo ta pati Mega Drive konsolė, tik su jau integruotu viduje 32X čipu, bet kol konsolė buvo paruošta pardavimam, baigta kurti ir galingesnioji Sega Saturn. Kompanija nusprendė atšaukti Neptune ir Neptune gaminimas nė nebuvo pradėtas. Po šio įvykio kompanija nebesugebėjo išlaikyti stabilaus žaidimų tiekimo 32X moduliui ir taip daugybę Mega Drive tūrėtųjų buvo labai sunervinti ir ėmė nebepasitikėti kompanija, dėl neišplidytų 32X, bei Neptune pažadų, kurių buvo tikrai ne mažai. Šis nepasitikėjimas ir siejamas su tuo, kad firmos pardavimai pradėjo smarkiai kristi. Skant, pasižadėjai – būk malonus ir tesėk.

 

 

 

Sega Saturn

 

Taigi 1995 kovą Sega pristatė savo 32-bit`ų konsolę – Sega Saturn. Neskaitant fanų nebepasitikėjimo, konsolė buvo dalinai sėkminga – parduota 9 milijonai vienetų. Bet tai nebuvo tie pardavimai, kurių tikėjosi gamintojai (Master System ir Mega Drive pardavimai buvo kur kas sėkmingesni). Kompanijos prezidentas Bernie Stolar, matydamas konsolės nesėkmę pasakė: “Saturn tai ne ta konsolė, kuri bus firmos ateitis”. Žmonės išgirdę tai, pradėjo labai daug kalbėti apie Sega kompanijos tuo metu kuriamą naująją konsolę, žinomą “Katana” vardu. Nuolatinis žiniasklaidos dėmesys būsimai konsolei, padėjo kiek palaikyti bekrentančius Saturn pardavimus. Reikalai geriau klostėsi tik Japonijoje, kurioje konsolė išsilaikė iki 2000. Visur kitur žaisliuko platinimas “užrauktas” dar 1998. Nors konsolė ir buvo pažangiausioji penktojoje kartoje, bet neatsilaikė dėl blogo marketingo, bei nesugebėjimo sudaryti kontraktus su trečiųjų šalių žaidimų kūrėjais.

 

 

Atari Jaguar

1993 lapkritį paskutinį kartą pasispardė ir mūsų gerai pažystama kompanija – Atari, kuri išleido Jaguar. Konsolės startas buvo stebėtinai geras, tačiau ši platforma nelabai tūrėjo žaidimų, kurie galėtų išnaudoti jos technines savybes. Tempest 2000, Wolfenstein 3D, Doom, ir Alien vs. Predator buvo vienintelės išimtys. Jaguar buvo išleista, kad techniškai pralenkti Mega Drive ir SNES konsoles ir buvo pavadinta pirmąją 64-bit`ų konsole, bet pažvelgus į konsolės galimybes, tai buvo kiek abejotina. Pradinis konsolės vardas buvo Atari Panther ir tūrėjo pasirodyti dar 1991, kaip 32-bit`ų kompiuteris. Tačiau Atari šią konsolę atidėjo ir tai laikoma gan didele kompanijos klaida, nes pasirodžiusi kartu su SNES ir Mega Drive ji tikriausiai būtų aplenkusi priešininkes ir tapusi ketvirtosios kartos hitu. Nepaisant Jaguar reklamos nebuvimo Atari pardavė virš 250000 konsolių. Skant funboy`ai pasistengė. Taip konsolė pragyveno iki 1996. Vėliau Atari kompanija buvo parduota JT Storage firmai ir nustojo gaminti žaidimų konsoles.

 

 

PlayStationConsole_bkg-transparent

Ir štai 1994 gruodį Sony kompanija pristatė tikrą bombą – Sony PlayStation, kainavusią 299 USD (startinė kaina, vėliau naudota ir PS2). Kompanija, pasinaudojusi visomis savo turimomis marketingo žiniomis, išradingumu reklamos srityje, bei pirmųjų ir trečiųjų šalių žaidimų kūrėjų kontraktais, sugebėjo tapti Nr.1 penktosios kartos konsole, kurios parduota net 102 milijonai kopijų (2008 liepos duomenimis) ir tapo pirmoji konsolė peržengusi 100 milijonų pardavimų ribą. Kaip kompanijos pasisekimo priežastis nurodoma tai, kad Sony prisistatė, kaip žaidimų kompiuteris suaugusiems (teigdami, kad kitų konsolių kuriami žaidimai skirti vaikams, prisižiūrėjusiems animacinių filmukų – ir tai buvo tiesa).

Šis kompiuteriukas buvo pirmasis PlayStation serijos kompiuteris (vėliau sekė Net Yaroze, PS one, PSX, PocketStation, PlayStation 2, PlayStation PortablePlayStation 3, tačiau apie juos – kiek vėliau). Šio žvėriuko gamyba nutraukta tik 2006 kovo 23, t.y. po 11metų, nuo konsolės debiuto.

Tai buvo revoliucinė konsolė, kuri parodė pasauliui, kas yra tikras žaidimų kompiuteris. Atminties kortelės, tobuli joystick`ai, graži, spalvinga trimatė grafika, muzikos leistuvas. Tai buvo daugiau nei kas galėjo įsivaizduoti. Sony padarė milžinišką šuolį į priekį visoje žaidimų industrijoje.

Konsolė pasirodė su daugybe, iškart hit`ais tapusių žaidimų, kaip: Battle Arena Toshinden, Twisted Metal, Tekken, Warhawk, Air Combat, Philosoma, ir Ridge Racer – puikūs žaidimai, kurie dar ne kartą susilaukė tęsinių, tačiau pats populiariausias konsolės žaidimas – Gran Turismo. Šio žaidimo parduota 10,85 milijonai vienetų. Iš viso konsolė susilaukė net 7978 skirtingų žaidimų (įskaitant žaidimus, išleistus skirtingiems regionams su skirtingais pavadinimais). Labai didelę pardavimų dalį sudarė Japonijos rinkai skirti role-playing games (žinomi RPG trumpiniu) žaidimai, kurie šioje šalyje buvo ypač populiarūs. Paskutinis žaidimas, kurio susilaukė ši konsolė – FIFA Football 2005.Sony PSone

2000 liepa išleista ir atnaujinta konsolės versija, pavadinimu – PS1 arba PSone. Atnaujinta konsolės išvaizda: kompiuteris tapo gerokai mažesnis, bei aptakesnių formų. Taip pat atnaujinta konsolė tūrėjo naują grafinį vartotojo meniu, bei papildomą jungtį, pasijungti konsolę į tinklą ir tokiu būtų žaisti multiplayer žaidimus.

Kompiuteris apie kurį reikėtų rašyti daug daugiau, tačiau keliaujame toliau.

 

 

 

800px-N64

1996 liepą Nintendo išleido savo trečiąją konsolę – Nintendo 64 (arba tiesiog N64). Dar SNES laikais, buvo sukurta reklama, kurios metu žaidėjas naudodamas grandininį pjūklą bando atidaryti žaidimo automatą, kad galėtų iš jo išsitraukt pačią konsolę. Ši reklama sukėlė daug kalbų ir žmonės manė, kad reklamoje demonstruojama būsimos konsolės neįtikėtinai galinga techninė pusė. Tačiau pasirodžius pačiai konsolei, gerbėjai pamatė, kad ji visai ne tokia, kokios jie tikėjosi ir liko labai nuvilti.

Bet ne viskas klostėsi taip blogai!!!

Tai buvo paskutinė Nintendo konsolė, kuri naudojo žaidimų disketes. Kaip kompiuteris su disketėmis, jis sugebėjo pasiūlyti stulbinamą 3D grafiką, niekuo nenusileidžiančią PS grafikai, tačiau pats kompiuteris kainavo visu 100 doleriu pigiau, nei minėtasis Sony atstovas. Beto tai juk buvo Nintendo!!! Visi dar žaidė su seniaisiais Nintendo, o vat čia naujas, geresnis, patogesnis. Taip po truputi N64 iškovojo vietą po saule ir kompanija sugebėjo parduoti net 32,93 milijonus kopijų, neabejotinai atimdami milžinišką rinkos dalį iš Sony. Užtikrinta antra vieta pagal pardavimus.

Populiariausias konsolės žaidimas Super Mario 64 – parduota 11,62 miljonai vienetų.

 

 

 

Kitos mažiau nusisekusios konsolės:

800px-PC-FX

PC-FX – 1994 gruodį išleista taip ir neįvertinta konsolė, pasižymėjusi ypač geros kokybės vaizdu, tačiau netūrėjusi žaidimų, išnaudojančių jos galimybes. Taip tesėsi iki 1998, kai PlayStation galutinai išstūmė pastarąją iš rinkos. Bet nepaisant to – tai buvo galingesnė konsolė, nei garsioji PlaySation. Išviso sukurti 62 žaidimai konsolei, kurie daugiausia reikalauja gero išsilavinimo, bei gilių Japonijos pažinimo žynių.

 

800px-Pippinfront

Apple Bandai Pippin – kompiuterių grandų bandymas įsilieti į rinką, kaip multimedijos kompiuteris, kuriu būtų galima žiūrėti filmus, klausytis muzikos, žaisti CD žaidimus, bei pasijungti į tinklą. Šis kompiuteris paplito 42000 kopijų tiražu. Įdomu, tai, kad kompiuteris patenka į 25 Worst Tech Products of all Time sąrašą, kur užima 22 vietą. Kodėl jis toks prastas? Kompiuteris tūrėjo Mac OS – o tai reiškia, kad žaidimų jam beveik nebuvo, kompiuterio procesorius buvo tikrai silpnas, tad ir tie žaidimai, kurie buvo – atrodė prastai. Interneto greitis buvo daugiau, nei lėtas ir visas šis baisumas kainavo net 600 dolerių!!! Tuom viskas ir pasakyta.

 

800px-CasioLoopy

Casio Loopy – 1995 metų kompiuteriukas skirtas tik Japonijai ir tik mergaitėms ir šiam kompiuteriukui buvo išleista tik 10 žaidimų. Įdomu tai, kad korpuse buvo įmontuotas mažas spalvotas printeris, kuris galėjo atspausdinti mažus lipdukus iš žaidimo nuotraukų. Visai fun  :kietulis:

 

800px-Playdia

Dar vienas 1994 išleistas kompiuteriukas, skirtas (gėjams?) vaikams. Kompiuteris tetūrėjo tik vieną programą – apklausą apie anime. Na japonijos vaikams gal ir nieko kompiuteriukas, ypač, kad buvo tikrai nebrangus.

 

 

Išvada:

Jei 1994 – 2006 netūrėjai PlayStation arba N64, reiškia tu negyvenai. Esi daug nepatyręs ir turi laikyti save nepilnaverčiu žmogum!!!

Just joke`in… :alepatenkintas:

 

Video:

Nintendo 64 hitas – Mario 64

 

PlayStation hitas – Grand Turismo

 

 

2 komentarai
  • raimis
    Parašyta: 14:43h, kovo 14 Atsakyti

    kad n64 paskutine nintendo konsole naudojusi disketes tai tu klyst :)
    paskutine dabar yra nintendo DSi su disketem konsole :pala:

  • re`animated
    Parašyta: 14:49h, kovo 14 Atsakyti

    DSi yra visai kita kategorija (Handheld game console). Jei pastebėjai aš nei vienos nešiojamos konsolės nedėjau, nes apie jas darysiu atskirą įrašą.

Komentuoti