Steam Livingroom - ReAnimated.lt
Asmeninės nuomonės, įspūdžių ir apžvalgų tinklaraštis
9869
post-template-default,single,single-post,postid-9869,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-4.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

Steam Livingroom

valve-steam-box-teaser-site-symbols_910

Praėjusiais metais kompanijos Valve skaitmenininio turinio platinimo platforma Steam pateikė naujieną, kuri atnešė šios kompanijos servisą ir į televizijos ekranus – Big Picture. Tai yra šios programos sąsaja, skirta žmonėms, kurie savo kompiuterį mėgsta prisijungti prie HDTV televizoriaus ir žaisti žaidimus per žymiai didesnį ekraną, nei kad PC monitorius. Ši sąsaja atsisako daug smulkių elementų, pateikia bazinį tarnybos funkcionalumą, kuris visas pasiekiamas vien žaidimų pultelio pagalba. Pats naudoju šią sąsają ir nors ji turi kelis trukdančius gyvenimą gliukus, tačiau overall sąsaja puiki ir iš darbinio PC padaro tikrų tikriausią konsolės atitikmenį. Šiemet Valve žengia dar vieną žingsnį į priekį ir toliau veržiasi į žaidėjų gyvenamuosius kambarius.

Praėjusią savaitę užkurtas tinklapis Livingroom, įspėjantis ir skaičiuojantis laiką iki į tris dalis išskirstytų pranešimų, bežadančių praplėsti jau esančią Steam visatą. Įdomiausia, kad šie trys pranešimai buvo užšifruoti taip, kaip matote viršutiniame paveikslėlyje: O, [O ], bei O+O. Gan greitai buvo padaryta prielaida, kad simbolis O reprezentuoja software’ą, o [] – hardware’ą. Buvo spėjimas, kad Steam gali pagaliau pristatyti mobiliąją versiją. Taip, apps’as yra jau senai, tačiau jis skirtas tik chatinimui, pasiūlymų, akcijų peržiūrai, pirkimui, tačiau nėra skirtas žaidimui. Spekuliacijos buvo apie tai, kad Steam’as kaip platforma pilnai gali ateiti į mobiliuosius įrenginius ir nors žinoma ir neleistų žaisti PC žaidimų, tačiau atitiktų savo PC versijos funkcionalumą, tiesiog būtų skirtas mobiliesiems žaidimams:  t.y. platforma, siūlanti daug žaidimų nuolaidų, kaupianti jūsų žaidimo statistiką, pasiekimus, leidžianti daryti žaidimų nuotraukas, bei įtraukianti socialinius aspektus bendraujant ir besivaržant su draugais. Iš esmės tas pats, ką Google bando įgyvendinti su savo Play Game servisu.

Tačiau tai buvo tik viena iš spekuliacijų. Kita, ir kur kas populiaresnė buvo, kad O dalis reiškia OS. SteamOS. Ir ši spekuliacija pasitvirtino: pirmadienio vakarą buvo atskleista pirmoji pristatymo dalis ir tai iš tiesų pasirodė esanti Steam operacinė sistema paremta Linux pagrindu. Nieko nuostabaus, kai Valve vadovas Gabe Newell jau kurį laiką stumia ant Windows ir savo paskutinės prezentacijos metu ypač akcentavo jog būtent Linux yra žaidimų ateitis.

Taigi, ką tai reiškia? Iš esmės yra didelis klaustukas ar ištikrųjų reikalinga linux distribucija skirta žaidimams ir kiek tokia OS būtų įdomi ir reikalinga įprastiems kompiuterių naudotojams. Kaip ir pvz ChromeOS atveju atsiranda daug kompromisų, kurie sukuria daug nereikalingų apribojimų įprastiniam vartotojui. Kolkas Linux’ai tikrai kentėjo nuo blogų media driverių ar jų trūkumo (žvelgiu į tave AMD), žaidimų nebuvimo ir tiesiog nedraugiškumo vartotojams. Ledus smarkiai palaužė pati Valve, kai sukūrė Steam versiją, skirtą linuxams ir susidorojo su visais komunikavimo su geležimi sunkumais ir atnešė savo pačios žaidimus į Linux terpę. Ir nors žaidimų dabar vis dar nėra tiek jau daug, tačiau jų kiekis gan sėkmingai didėja. SteamOS atsiradimas šį procesą tik dar labiau paspartins. Tokia linux distribucija jau iškarto būtų su visais žaidimams reikalingais driveriais, OS iškarto būtų suderinta su geležimi (jokių Optimus nesąmonių) su atitinkamais configuration nustatymais ir iš esmės, net žmogus, kuris apie linux visiškai nieko neišmano galėtų pasileisti žaidimą vos jį parsisiuntus, kas turėtų mažumėlę padidinti linux prieinamumą. Jei kas nors už pačius vartotojus rūpintųsi jų programine įranga, atnaujinimais ir pan, žmonėms linux’ai nebebūtų tokie baisūs. O dabar, pradžioje, kaip kad ir galima pastebėti, savo žaidimus linux terpėje pradeda platinti indie developeriai, kurie tiesiog nori daugiau kanalų platinti savo žaidimams, daugiau galimybių užsidirbti, o didėjant tokių kūrėjų kiekiui šią platformą gali vis dažniau pasirinkti ir didieji žaidimų leidėjai. Galbūt Valve su savo 50 milijonų vartotojų bendruomene jau yra pakankamai didelė kompanija, sugebėsianti priversti didžiąsias kompanijas padaryti savo programinius sprendimus ir linux’ams, o tai yra labai teigiamas postūmis į priekį visai linux bendruomenei.

Antroji naujiena bus paskelbta už mažiau, nei 24h, trečiadienio vakarą. Kodavimas žymi [O]. O, kuris kaip jau žinome yra SteamOS, šį kartą uždarytas į dėžutę [ ]. Steambox. Logiška, kad pristačius naują operacinę sistemą, toliau reikia device’o ant kurio ši operacinė sistema suksis. Apie Steambox kalbama jau senai, gandų buvo nemažai, tačiau svarbiausia, kad buvo oficialiai patvirtinta, kad Valve ištikrų prie to dirba, tad labiausiai tikėta, kad tai ir bus šio prietaiso pristatymas. Nors SteamOS bus galima įdiegti į bet kurį kompiuterį, tačiau klausimas kiek jūs norėsite bootintis į OS, kurios darbinis funkcionalumas yra kvestionuojamas. Pagal dabar pateiktą įdėją galima suprasti, kad SteamOS turės nedidelę linuxinių žaidimų biblioteką, kuri tikimasi, jog sparčiai plėsis, bei taipogi palaikys streaminimo galimybę. T.y. paleidus žaidimą per PC Steam’o versiją, ją bus galima susieti su Steambox’u, kuriame besisukanti SteamOS retransliuos vaizdą į jūsų televizorių. Kitaip tariant kompiuterio nebereikėtų tiesiogiai jungti prie televizoriaus. Mažiau laidų, daugiau tvarkos. Savotiškas Chromecast atitikmuo, tik skirtas žaidimams. Čia ir slypi vienas iš pagrindinių sistemos funckionalumų. Pakankamai šaunu, tačiau manau, kad tai yra aktualu nebent tiem, kurių žaidimų kompiuteris nėra tame pačiame kambaryje ar stovi dideliu atstumu. Kitu atveju kam pirkti Steambox’ą, kai tą patį efektą galima išgauti su papraščiausiu HDMI laidu?

Taipogi po Steambox’u ir SteamOS slypi ir dar kai kas: Music, TV, Movies. Valve šiuo metu kaip tik tariasi ir sudarinėja kontraktus su didžiaisiais media servisais ir šiuos servisus pateiks visiems Steam vartotojams. Tai reiškia, kad ištiesų Valve taipogi ruošiasi konkuruoti su namų media centrais HTPC, bei jiems skirtomis programinėmis įrangomis, kaip kad XBMC ar išmaniųjų televizorių programėlės ir atneš tokius servisus, kaip kad Netflix’as, Hulu ar Spotify į jūsų televizorių. Galbūt žaisti žaidimus galima bus ir su pačiu Steambox’u, bet nemanau, kad tai bus galingas aparatas ar tai dar viena konsolė, tad ko gero tai bus tik mažas tarpinis streaminimo prietaisas, apjungiantis visus jūsų multimedia prietaisus ir pateikiantis vienoje vietoje – jūsų televizoriuje. Kitaip tariant tai prietaisas, skirtas jūsų jau turimą PC paversti patogia ir svarbiausia pigia alternatyva, pasiekiama nuo sofos ir stojančiančiai prieš rudenį pasirodysiančias brangias konsoles.
Yra ir dar viena Steambox’o paskirtis – manau priežastis, kodėl Gabe taip stūmė ant 8-tų windowsų, kokie jie ale netinkami žaidimams ir kaip sunkiai suderinami su Steam’u ir pan yra visai visai kita. Su 8-tais windowsais keičiasi MS programų politika, iš esmės pereinama prie iOS modelio – programų parduotuvės. Kai programoms gauti nebereikia trečiųjų šalių puslapių, kuriuose galimos saugumo problemos, o visa tai atliekama vienoje, oficialioje, prižiūrimoje, universalioje, lengvai naviguojamoje ir saugioje vietoje. Kai ir jei visa tai bus išplėtota smarkiau, per šią parduotuvę puikiai galimi platinti ir visi šiuolaikiniai žaidimai, o būtent to Valve ir bijo, nes MS su tokiu Xbox pasisekimu yra per daug rimtas konkūrentas žaidimų platinime. Dėlto būtent dabar, kol vis dar turima pakankamai nemaža vartotojų bazė, bandoma užbėgti už MS bandymo juos sušlugdyti ir daromes perėjimas ir iš esmės windows’ų, kaip platformos atsisakymas. Bandoma reinventint PC geimingą. Kolkas žaidėjų kūrėjai seks paskui žaidėjų bendruomenę iš paskos, tad pakeitimus padaryti ir išsigelbėti Valve šansų dar turi. Jeigu žaidėjų nebeliktų, jau bus per vėlu ir paskui vieną likusią Valve ir jos įdėjas niekas jau nebesektų, ateitų šios kompanijos galas. Iš esmės situaciją galima prilyginti su android: Apple ar Nokia visai nebijojo ir nelaikė atvirojo android, kaip konkurencijos ir pažiūrėkime kas nutiko… Lygiai taip pat konsolių gamintojai kolkas neįžiūri pavojaus iš taipogi atviro kodo Steam bandymo patekti į jūsų televizorius… They made their own OS/Console. With blackjack and hookers.

Na ir galiausiai trečioji naujiena: O+O. Vėlgi Steam OS + ? SteamOS and something else inside the steambox? Buvo, oj kiek buvo prispekuliuota kas tai galėtų būti… Žinoma, dideli ir ištikimi Valve fanai svaigčioja… Na pagavokime. Iš esmės pristatomas žaidimų hardware, galima sakyti savotiška nauja žaidimų konsolė ir logišką, kad reikia patraukti žmonių dėmesį, sukelti susidomėjimą, kad šie ją pirktų. Kaip tai galima padaryti? O kas, jei paskelbti naują Half Life dalį, kaip SteamOS ekskliuzyvą? ;) Huh, kaip marketinis sprendimas, tai būtų neįtikėtinai geras ėjimas ir visas internetas tiesios sprogtų nuo šurmulio. Tačiau ar taip nutiks? Abejoju. Tačiau apie kokią programinę įrangą tada gali eiti kalba? Tai gali būti koks nors žaidimų prenumeratos servisas (kažkas panašaus į Sony siūlomą PS+), kai už kažkokį fiksuotą mėnesinį mokestį gaunamas žaidimų krepšelis, kuris nuolat pildomas naujais žaidimais ir kuriuos gali neribotai žaisti tol, kol esi šio serviso prenumeratorius. Iš esmės puikus variantas tiems, kas nori sutaupyti ir negali leisti sau pirkinėtis visus žaidimus atskirai pilna kaina. Tai gali būti ir žaidimų streaminimo servisas, tik šiuo atveju ne iš jūsų pačio kompiuterio į teliką, tačiau Onlive tipo streaminimas, kai žaidžiate žaidimus nuotoliniame serveryje. Variantas tiems žmonėms, kurie neturi galingų kompiuterių ir negali žaisti naujausius AAA žaidimus. Abu šie spėjimai, kaip matome nėra unikalūs ir yra pasisavinti iš konsolių rinkos, tačiau galima buvo pastebėti, kad Valve visgi stebi kas vyksta konsolių rinkoje ir štai gi vos prieš porą savaitėlių buvo anonsuotas family share’ingas (viena iš pradinių Xbox One funkcijų, kurios vėliau buvo atsisakyta). Steam’ui, kaip skaitmeninio turinio platintojams šis funkcionalumas naudingas labiau, nei bet kam kitam.
Na ir galiausiai, paskutinis ir man asmeniškai labiausiai geidžiamas spėjimas dėl paskutiniojo pristatymo – Source 2. Jei Valve nori išlikti žaidybinių varikliukų rinkoje, tai jiem pats laikas atnaujinti savo pasiūlymą, nes Source, kad ir koks šaunus varikliukas būtų, nenumaldomai senėja (pagalvokime, gi pristatytas dar 2004-aisiais metais, netrukus jau 10-metų jubiliejus). Source 2 atvertų duris naujiems žaidimams, naujiems Valve tęsiniams ir paklotų puikų pagrindą tolimesniam sėkmingam skaitmeniniui žaidimų platinimui. O ir kas gi nenori sulaukti Portal 3, Team Fortress 3 ar išvis naujo Orangebox’o? ;)

Kažkas dar spėja, kad O+O galėtų būti portalai, tad nauja žaidimo Portal dalis, full Oculus Rift support, kas būtų nice, bet iš esmės ne kažin kuom susiję su livingroom, na ar Steam joystick’as ir nors pastarasis galbūt naujojo aparačiuko pardavimus gal ir nelabai pakeltų, tačiau galėtų būti puiki defacto PC joystickų standartu patapusio Xbox for windows pultelio alternatyva.

Na ar šios mano prognozės pasiteisins – pamatysime jau visai netrukus.

[Update]

Yes! Antras pristatymas ištiesų buvo SteamBox. Jei tiksliau, tai net daug jų, nes buvo anonsuota, kad bus skirtingų specifikacijų ir kainų variantai. Gaila, kad iš esmės pristatymas daugiau nieko kito kaip ir nepasakė išskyrus tai, kad „taip, mes tokį ruošiame“.

Na o trečiasis pristatymas ištiesų visgi yra gamepad’as, o ne Source 2. Truputėlis gaila, bet oh well, šis gamepad’as su touchpad’ais vietoj analogų atrodo išties įdomiai ir žada mums atnešti galimybę žaisti RTS ar MOBA tiesiai nuo sofos. Looks promising.

Komentarų nėra

Komentuoti